dissabte, 14 de febrer del 2009

Saint Bloody Valentine


El món es divideix en quatre tipus de persones:

1) Els que celebren Saint Valentine i els hi agrada My Bloody Valentine.

2) Els que celebren Saint Valentine i no suporten (o no coneixen) My Bloody Valentine.

3) Els que no celebren Saint Valentine i tampoc aguanten My Bloody Valentine.

4) Els que no celebren Saint Valentine però saben apreciar My Bloody Valentine.


Hi ha dos interpretacions pel que fa a l'origen de la relació de Sant Valentí amb l'Amor. La primera indica que el màrtir Sant Valentí va ser assassinat per no renunciar al cristianisme. Em pregunto quina relació té amb l'amor aquest "sacrifici". La segona m'agrada molt més: es veu que els ocells es comencen a aparellar als voltants del 14 de febrer. Sembla curiós, però si els humans haguéssim de decidir les nostres celebracions en funció del cicle vital dels ocells, no sé què passaria. 

Bé, la qüestió és que la festivitat en sí va ser imposada a l'Estat Espanyol a través d'una potent estratègia de màrketing de El Corte Inglés i el background de tot plegat és una tradició purament catòlica. Així doncs, es pot entendre que jo no em senti representat pel Saint Valentine. 

Enguany, però, el meu Valentine's Day vindrà acompanyat d'un prefix anomenat "My Bloody" i serà a finals de maig. Per tant, suposo que m'incloc en el quart grup d'humans que he definit al principi d'aquest post.